zaterdag 21 juli 2012

Vegan Brownie


Dit is op het moment echt een van mijn lievelings gebak recepten. Super lekker! En ook nog eens vegan, snel klaar en makkelijk. Dus uitproberen zou ik zeggen. 

Ingrediënten: 
180 gram speltbloem(of ander bloem)
45 gram ongezoete cacao
2 afgestreken eetlepels, kokosbloesemsuiker of sucanat*
1 a 2 eetlepels rijststroop #
1 1/2 th.l. baksoda
3/4 th.l. bakpoeder
1/2 th.l zout
350 dl. amandel melk
80 ml koolzaadolie (of olijfolie) 
50 gram gemalen walnoten
175 gram kersen uit een pot. 

#= ik ben niet zo’n zoetekauw, dus ik neem 1 eetlepel rijststroop, maar als mijn kinderen komen moet ik er toch echt 2 eetlepels indoen. Dus even voor jezelf testen wat je lekker vindt?
* = te koop in reform winkel 

Bereiding:
Oven voorverwarmen op 180 ◦ graden.
Doe de droge delen in een kom en roer onder elkaar, voeg de natte delen 1 voor 1 toe en voorzichtig mengen. Als laatste schep je de gehakte walnoten en de kersen er voorzichtig onder. 
Alles in een lasagne ovenschaal doen en in de voorverwarmde oven zetten. 30 min. Bakken laten.

Na het bakken uit de oven halen   laten afkoelen. Daarna in de koelkast bewaren.
Ik snij de koek in vierkantjes of lange smalle stukjes, evt serveren met handje aardbeien of toefje slagroom (vegan). Je kunt het ook licht bestrooien met poedersuiker. 

Heerlijk en lekker luchtig!!

Het originele  recept komt van  "Wat maakt Suzette nu"

Groetjes van Janine

7 opmerkingen:

  1. Die wil ik wel proberen Jeany......als we bij jullie komen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer super lekker uit!!!
    Fijne zondag,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Jeanne, herzlichen Glückwunsch zum neuen Blog. Es sieht alles so lecker aus!Ich werde Deinen Blog in meinem Stempelforum bekannt machen.:-)
    Lieve Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je spreekt in je blogbericht met het logibrood over " speltbloem of ander meel" in dit blogbericht over speltmeel. Is speltbloem en speltmeel hetzelfde? Ik ben een leek hierin hoor, ik ken alleen speltbrood maar of dat van speltbloem of speltmeel is gemaakt dat weet ik niet. Eigenlijk wil ik gewoon weten of ik met een soort pakje spelt... beide recepten kan maken ons is zuunig haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben er al achter, het is toch iets anders, heb even gekeken bij " de molen De Hoop in Oud Zevenaar " en daar verkopen ze zowel speltbloem als speltmeel... ach en voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik al. Maar ik koop wel eens vaker pakken meel of zo en dan staat het te verpieteren omdat ik het maar 1x gebruik. Goh, ik merk al dat ik hier net zo gezellig doorklets als op je creablog die nu met pauze is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben er al achter, het is toch iets anders, heb even gekeken bij " de molen De Hoop in Oud Zevenaar " en daar verkopen ze zowel speltbloem als speltmeel... ach en voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik al. Maar ik koop wel eens vaker pakken meel of zo en dan staat het te verpieteren omdat ik het maar 1x gebruik. Goh, ik merk al dat ik hier net zo gezellig doorklets als op je creablog die nu met pauze is :)

    BeantwoordenVerwijderen